لیست بهترین کتاب های تست وآموزش مفهومی برای کنکور

عنــــصــــر شـــــــیــــک

ما در شبکه های اجتماعی
لیست بهترین کتاب های تست وآموزش مفهومی برای کنکور94 و کنکور 95
برای کنکور سراسری چه کتاب تستی خوبه ؟؟  یکم حوصله بذار این پست را بخوان اگه میخواهی رتبه ی برتر بشی :)
چون شما وقت ندارید پس من هم حاشیه نمیرم و زود منابع را معرفی میکنم.

معرفی منابع کنکور ۹۴-۹۵

معرفیبرترین کتابهای تست  کنکوری و روش های درست مطالعه ی هر یک از آن ها:


دروس اختصاصی(زیست)
زیست:برترین وجامع ترین کتاب تست زیست سال دوم ، سوم و چهارم  کتاب خیلی سبز  تالیف برادران نصری  هست. بنده (حامد دلیجه) رشته ی خودم مهندسی بود ولی اکثر دوستان بنده که پزشک هستند این کتاب را توصیه می کنند.برای درس زیست بعد از خیلی سبز مجموعه ی  زیست شناسی و آزمایشگاه (کتاب بنفش)  همگامان و کانون فرهنگی آموزش مناسب هست.و اگه سوالات ترکیبی جون دار خواستید کتاب انتشارات گاج  ok  هست.

خب داوطلبان کنکوری عزیز منابع را معرفی کردیم حالا چطوری زیست بخوانیم؟

در درس زیست شناسی (برخلاف ریاضی و فیزیک) مرور کردن و تکرار زیاد مهم تر از عمقی خواندن و کم خواندن است. پس بعد از خوندن یه فصل زیست به طور عمقی  باید اون رو دو یا سه بار مجله  وار مرور کنی و سپس با تست زدن از روی کتاب تست هایی که گفته شد اشکالات خودت را رفع کنی

در مورد نحوه ی تست زدن هم قبلا در پست های قبلی به طور مفصل توضیح دادم. میتونید از قسمت سرچ سایت  ریاضی ۱۰۰استفاده کنید.

اما بطور خلاصه بخواهم بگم ابتدا زمان دار و سپس آموزشی

در ضمن اگه دانش آموز سال چهارم و یا کنکوری هستید در دروس زیست سال دوم و سوم بیشتر مرور کنید تا عمقی خواندن و از نو شروع کردن پایه ی زیست

راستی برای ژنتیک مندلی هم کتاب انتشارات تخته سیاه مناسب هست.


ریاضیات گسسته-پر از خاطره :(

ریاضی( رشته ریاضی)

 در رشته ی ریاضی داوطلبان به دو دسته تقسیم می شوند:
گروه اول : ریاضی را بالای ۴۰ می زنند : به این دسته کلا خوشخوان را توصیه میکنم. چون خودم سری کامل خوشخوان را خوندم!
گزوه دوم : ریاضی را زیر ۳۰ می زنند :برای این دسته توصیه میکنم فقط برای هندسه تحلیلی از خوش خوان استفاده کنند. و برای سایر دروس رشته ی ریاضی از آبی کانون،تخته سیاه،اندیشه فایق ..استفاده کنند.
اگر بین ۳۰ تا ۴۰ هستید خودتان یکاری کنید :)

ریاضی تجربی :خیلی سبزوالسلام!

 

دروس اختصاصی(فیزیک)

فیزیک کنکور

فیزیک:
من برای درس فیزیک کتاب درسی را کامل خوندم (مثال ها و تمرین ها و فعالیت ها و..) + آزمون های گزینه دو را از خودم آزمون گرفتم (خودم قلم چی شرکت می کردم)اول باید تست های چندسال اخیر را حل کنید . بهترین کتاب تستی که برای فیزیک کنکور معرفی می کنم کتاب گاج نقره ای هست.کتاب گاج برای درصد حدود ۷۰ فیزیک کافی هست (البته اگه خوب کار بشه)

داوطلبانی که قصد دارند فیزیک را سطح بالاتر کار کنند کتاب نشرالگو یا همون انرژی اتمی را توصیه میکنم (هرچند گاج هم جدیدا سوالات یک گام تا ۱۰۰اضافه کرده)

دانش آموزانی که سال دوم و یا سوم هستند و قصد دارند فیزیک را خفن و مفهومی و توپ یاد بگیرند :

الویت اول : مبتکران       الویت دوم: خیلی سبز              الویت سوم : گاج.

راستی خودم تو کنکور فیزیک را ۸۰ زدم.


دروس اختصاصی(شیمی)
شیمی مبتکران

شیمی

شیمی:برترین و جامع ترین کتاب شیمی کنکور مبتکران بهمن بازرگانی هست. ایشون مهندسی معدن دانشگاه تهران درس خوندند. کاظم قلم چی هم معدن دانشگاه تهران بود. معدن هم جزو رشته های داغون مهندسی هست که بازار کار نداره تو ایران و برای همین ….بگذریم! دقت کن که تست های این کتاب آموزشیه و توی بعضی از صفحاتش ممکنه از ده تا سوال فقط  شش تا شو بتونی جواب بدی یعنی این کتاب زیادی حساس میشه. بیش از حد به کلمات و لغات کتاب درسی گیر میده و…خلاصه برای افرادی که حوصله ی زیادی ندارند،مناسب نیست.حالا کسایی که حوصله ندارند اما کتاب خوب در سطح مبتکران میخواهند چکار کنند؟؟ خیلی سبز بازم مثل همیشه گل کاشته:)متون کتاب درسی + شکل های کتاب درسی هم یادت نره

دوستانی که میخوان شیمی را خفن کار کنند بعد از انتخاب یکی از دو کتاب مبتکران یا خیلی سبز کتاب تست المپیاد شیمی را کارکنند. که اخیرا طراحان کنکور حوصله ی طرح سوال را ندارند و از تست های المپیادشیمی کپی می کنند.


 

دروس عمومی(دین و زندگی)
دینی و زندگی کنکور

دینی کنکور

دین و زندگی :
درسی که همچین به کتاب تست نیازی ندارد. و با خوندن کتاب درسی + تست های ۱۰ سال اخیر می توانید درصد خوبی بزنید.من دینی را ۷۸ زدم و کتاب درسی را خونده بودم+ کتاب سبز دینی (سال ۸۸ بود :) الان نیستش فککنم!برای درس دین و زندگی کنکور کتاب تست نشرالگو یا گاج را بگیرید.

 

دروس عمومی(عربی)
عربی کنکور

عربی

عربی :در زمان های قدیم(سه سال پیش و قبل ترش) یک انتشارات توپی بود به نام رمزینه. با جلد صورتی و نوشته معین تقوی. با اسم عربی جامع کنکورکه متاسفانه انتشارات رمزینه ۲ سالی هست دیگه کتاب نمیده بیرون :(خداوکیلی خیلی از معلم های کنکور از روی همین کتاب های کلاس تست رمزینه ، جزوه نوشته اند!

اگه از دوستانی که قبلا کنکور داده اند بتونید این را گیر بیارید خیلی خوبه.اگه نتونستید ؟؟؟

من توصیه ام گاج سبز هست.


 

دروس عمومی(ادبیات)
ادبیات کنکور

ادبیات فارسی

ادبیات:درس ادبیات باید بصورت مبحثی خوانده بشه:هیچ کنکوری بعد از کنکور نمیاد بگه ادبیات دوم را نزدم!!یا ادبیات سوم را نزدم!!میگین تاریخ ادبیات نزدم. میگین قرابت نزدم.ولی تو درسی مثل شیمی میگین شیمی ۲ نزدم و…

 

معنی لغت : ۲یا ۳ سوال در کنکور سراسری از این بخش مطرح میشه . طراحان کنکور ادبیات به لغات آخر کتاب ادبیات علاقه ی شدیدی دارند.

پس زیاد روی لغاتی که آخر کتاب نیستند وقت نگذارید!

با یاد گیری همون لغات که مثل دیکشنری هست خیلی راحت میتونید تست های این بخش را جواب بدین.  و توصیه میشه روزهای آخر و نزدیک کنکور رو این بخش حساب ویژه بازکنید.

املا : ۲ تست  تو کنکورسراسری از بخش املا مطرح میشه. اغلب کنکوری ها از املا میترسن؛ توصیه ی من برای تقویت این بخش مطالعه ی درس به درس کتاب درسی هست. با این ترفند هم لغات دشوار را جارو میکنید میرید جلو و هم سوالاتی که ممکن است از متن کتاب درسی مطرح بشه را می زنید. و توصیه ی بعدی این است که یک برگه ی A4 بگیرید و لغاتی که قاطی میکنید را بنویسید و همیشه کنارتون باشه. (من خودم یک ساعت قبل کنکور داشتم اینارو میخوندم )

تاریخ ادبیات: فکر کنم ۳ تست مطرح میشه . در اینجا هم طراحان به فهرست اعلام آخر کتاب علاقه دارند اما نه به شدت لغات ! پس هم تاریخ ادبیات های داخل درس ها و هم بخش اعلام را خوب یادبگیرید. جزوه ی رمزنگاری تاریخ ادبیات هم تو سایت ریاضی ۱۰۰ موچود هست.  Riazi100.ir

آرایه های ادبی :  ۳ تست

در این بخش اگه آرایه ها را متوجه نمیشین حتما از دوستان یا معلم خود رفع اشکال کنید.

یادبگیرید فرق تضاد با پارادوکس (متناقض نما) چی هست.

یادبگیرید فرق تشبیه با اسلوب معادله چی هست.

با گزینه ها بازی کنید تو کنکور.مثلا اگه دوگزینه تشخیص داره ببینید بیت جان بخشی داره یانه!یعنی گزینه ها بهت بگن چی را بررسی کنی:)

قرابت معنایی :

سوال خیزترین،مهم ترین و تاثیرگذارترین بخش کنکور ادبیات هست که  معمولا ۹ تست از این بخش میاد.

برای این بخش حتما از کتاب کوچولوهای:) موضوعی مثل کلک معلم،گاج و.. استفاده کنید

قرابت معنایی بدجور شعور مارو میسنجه که چقدر میفهمیم.

دقت کنید مفهوم بیت مقابل  و مفهوم مقابل بیت با همدیگر فرق دارند!!

زبان فارسی را راستش حوصله ندارم. امتحان نهایی هم ۱۵ شدم. درحالی که همه ی نمرات من در خرداد سال ۸۷رنج۱۹ بود.از شعرهای حفظی و حکایت ها هم غافل نشین.

اولین سوال سراسری ریاضی ۸۶ شعر بهرام که گور میگرفتی همه عمر   دیدی که گور چگونه …… گرفت   بود

گزینه ها : بهرام مهرام شهرام …. بود.


دروس عمومی(زبان انگلیسی)
 
زبان انگلیسی :از کتاب درسی زبان سال اول و دوم بطور مستقیم سوالی مطرح نمیشه. ولی بایستی لغات و حتی گرامرش را یادبگیرید!گرامر یادنگیرید هم زیاد مهم نیست.برای زبان انگلیسی بنده خودم زبان کنکور انتشارات شب قره جلد آبی رنگ دکنررضاکیاسالار را خوندمکتاب مبتکران شهاب اناری را نخوندم ولی خوب همه تعریف میکنن. شک نکنید خوبه چون طرف رتبه یک بوده:)

جزوه تکنیک ریدینگ بنده هم توسایت موجود است.

خیلی خیلی خسته شدم :) اینا را نوشتم که دیگه همش زنگ نزنید و اس ام اس ندید چی خوبه و….

سعی کردم تا حد امکان کلی بگم و به درد همه بخوره

 

 

 

۰۹۳۳۸۳۳۵۰۹۸۳ پیامک

 

 

 

 

ادبیات بهترین کتاب ادبیات بهترین کتاب دینی بهترین کتاب ریاضی بهترین کتاب زیست بهترین کتاب شیمی بهترین کتاب فیزیک بهترینئ کتاب عربی تخته سیاه توصیه نفرات برتر جزوه ادبیات خوش خوان خیلی سبز دین و زندگی رمزینه ریاضی ریاضی 100 زبان انگلیسی زیست سایت آموزشی سایت کنکوری شیمی عربی فیزیک قلم چی لیست برترین کتاب ها مبتکران مصاحبه نفرات برتر منابع نفرات برتر منابع کنکور منابع کنکور 95 مناع کنکور 94 کانون کتاب کنکور دینی کتاب کنکور ریاضی تجربی کتاب کنکور زیست شناسی کتاب کنکور شیمی کتاب کنکور عربی کتاب کنکور فیزیک گاج,لیست بهترین کتاب های تست وآموزش مفهومی برای کنکور









 سرگرمی و خنده

مصطفی صالحی

گروه های جوک و پر طرفدار تلگرام,بانک گروههای تلگرام ,دعوت همزمان به گروههای جوک پرطرفدار تلگرامتلگرام، گروه تلگرام، Telegram، انواع گروهها در تلگرام، تلگرامی، گروه های تلگرام، دعوت گروه تلگرام، گروهای تلگرام، ورود به گروه تلگرام، لینک دعوت تلگرام

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: